top of page
  • Фото автораАндрій Титаренко

Правильний ADVENTURE-костюм: яким він має бути?

Розбираємося в тонкощах екіпіровки для далеких подорожей на прикладі костюма OJ Desert Next.

KTM 990 Adventure R

Перша і головна істина, з якою вам слід змиритися: ідеального ADVENTURE-костюму не існує. Такого, в якому буде тепло при -5 °С з мокрим снігом і не жарко при +45 °С десь в пісках Сахари, повністю вентильованого і непродуваного водночас, залізобетонно-міцного і комфортного, як домашній спортивний костюм. Екіпіровка для універсальних подорожей формату ADVENTURE — це завжди компроміс, тому що в таких мандрівках може статися все, що завгодно.


Виробники екіпіровки, як можуть, шукають відповіді на ці найрізноманітніші виклики . OJ Desert Next — гарний приклад сучасного ADVENTURE-костюму, спроможного протистояти натиску природи. Розбираємося, що він вміє.


Захист від падінь

OJ Desert Next — перш за все елемент мотоекіпіровки, а отже, повинен захищати райдера від падінь. Куртка має з’ємні протектори на плечах і ліктях, спина — відсутня, що звично для туристичної екіпіровки. Самі протектори — щось середнє між пластиком і цупкою гумою. Шкода, але не D3O® (D3O — запатентований матеріал для виробництва протекторів, гнучкий в звичному стані і твердий в момент удару). Зовні зони ліктів і плечей посилені 1680D поліестером, що дає додатковий захист від ковзання по асфальту чи грунту.

KTM 990 Adventure R

Штани мають потужні — справді потужні! — бічні протектори в районі тазу і з’ємні наколінники, аналогічні плечовим і ліктьовим протекторам. Зони колін підсилені аналогічним 1680D поліестером, стійким до стирання. Що стосується наколінників — тут немає ніяких відкриттів. Нам ще не траплялися туристичні штани, в яких наколінники надійно захищають коліно від травм. Через ширину штанини вони рухаються вправо-вліво, опускаються нижче коліна, коли райдер стоїть. Їхнє максимально ефективне положення — це райдер в позиції сидячи на мотоциклі, із зігнутими колінами. В усіх інших випадках ефективність наколінників різко падає.

Жоден туристичний костюм не може забезпечити надійний захист колін, які найчастіше страждають під час аварій. Наша порада: вдягайте під штани окремі наколінники, які чітко фіксуються на нозі. Навіть прості м’які наколінники, надійно зафіксовані, будуть ефективнішими, ніж рідні вбудовані.


Кілька слів про світловідбивні елементи. Ми нарахували 5 таких вставок на куртці та 4 на штанах — абсолютно достатня кількість, щоб бути помітним в темряві.


Конструкція

KTM 990 Adventure R

Тришарова конструкція — найцікавіша і найважливіша особливість OJ Desert Next. Зовнішній шар — це куртка (все нижченаведене стосується і штанів) з міцного нейлону і кордури, водозахисна, але не 100% водонепроникна. Вона спокійно витримує легкий дощ, захищає від холоду і вітру, і в той же час завдяки численним вентиляційним клапанам дозволяє з комфортом їздити в сильну спеку.


Середній шар — це мембранний дощовик, дихаючий і 100% водонепроникний. Його слід одягати, коли треба їхати весь день під дощем. Дощова куртка компактно пакується і може поміститися в задню кишеню зовнішньої куртки. Нарешті, третій шар — це тепла підкладка для найхолодніших умов. Всі шари надійно пристібаються на блискавках, в тому числі на манжетах. На штанах і куртці є блискавка, яка дозволяє з’єднати їх, щоб не задувало в поперек.

KTM 990 Adventure R

Така конструкція — це значно краще, ніж класичний мембранний костюм з теплою підкладкою. Жодна мембрана не здатна витримати сильний дощ весь день, а в туризмі такі ситуації трапляються (і саме тому ми радимо в подорожі обов’язково брати дощовик). Жодна мембрана, наскільки б “дихаючою” вона не була, не може забезпечити задовільну вентиляцію, коли їдеш на малій швидкості, а температура повітря за бортом — +30 °С і вище. Тришаровий костюм однозначно краще працюватиме в широкому діапазоні температур.


Зручність

KTM 990 Adventure R

Desert Next — майже еталонний костюм за рівнем комфорту. Підігнаний по фігурі бічними липучками, він не сковує рухи, але і не висить мішком. Штани, які також підганяються по фігурі липучками, достатньо комфортні, щоб злізти з мотоцикла і піти в них на півторагодинну пішу екскурсію. Куртці бракує вставки з м’якої тканини на шиї. Дивно, чому OJ не зробили цього, це стандарт для туристичної екіпіровки.


Всі вентиляційні канали можна відкривати і закривати однією рукою. Кількість кишень у костюма більш ніж достатня: 4 внутрішніх / 6 зовнішніх на куртці, 4 зовнішніх кишені на штанах. Є водонепроникна кишеня для документів / гаманця, є кишені для об’ємних речей, задня кишеня для запасних рукавичок.


Штанини внизу мають блискавку і застібки-липучки, щоб одягати їх поверх навіть повноцінних ендуро-черевиків.


Вентиляція

KTM 990 Adventure R

У Desert Next просто сила-силенна вентиляційних клапанів: 4 на штанах і 10 на куртці. Всі вони закриті зручними блискавками, які можна розстібати / застібати однією рукою на ходу, продовжуючи керувати мотоциклом. Найкрутіші вентканали — це два величезних патчі на грудях, які можна відкрити, зафіксувати кнопками і дати доступ повітря до тіла через повністю продувану сітку.


Підготовка до гідросистеми

KTM 990 Adventure R

Кишеня для гідратора в туристичній куртці — це маст хев. У Desert Next вона достатньо велика, щоб вмістити 3-літровий гідратор. Трубка гідросистеми виводиться назовні, через низку нашитих на куртці петель. Питний клапан трубки зручно фіксувати під одним з патчів нагрудної вентиляції.


Практичність

Костюм випускається в двох кольорах: чорний та комбінований сірий з чорним. Так, чисто чорний варіант менш маркий, але в спеку вам буде в ньому дуже жарко. Крім того, сіро-чорний костюм виглядає більш стильно, що теж не остання справа для туриста-далекобійника.


Костюм надано для тесту мотосалоном "Suzuki на Подолі"

156 переглядів
bottom of page