Всі туристичні новинки виставки EICMA-2023
- Валерій Кришень
- 14 лист. 2023 р.
- Читати 4 хв
Давненько ми не були на мотовиставці в Мілані: спочатку ковід, потім війна… На щастя, мотоіндустрія не стоїть на місці та рухається своїм наміченим вектором. Цьогорічна EICMA була величезною за масштабом, але трохи меншою за формою.

Більшість стендів окупували молоді китайські виробники, які нас мало цікавлять. Шкода, але на EICMA-2023 не знайшлося місця кільком потужним брендам на кшталт BMW чи Harley-Davidson. Але і без них було чимало новинок в класі туристичних мотоциклів. Читайте репортаж Валерія Кришня, який щойно повернувся з Мілану.
Honda

У Хонди цього року було чимало новинок. По-перше, Africa Twin CRF1100L Adventure Sports з 19-м переднім колесом та зменшеними ходами підвіски до 210/200 мм. Навіщо? Хонда вважає, що власники Adventure Sports подорожують переважно асфальтом та легкими грунтовками, а в таких умовах абсолютно достатньо 19” переднього колеса. Також виробник трохи перелаштував двигун: крутного моменту стало більше (112 Нм проти 105 Нм в попередній версії), тепер він доступний на нижчих обертах. Нарешті, трохи змінили передній пластик і додали ретро-кольори в стилі Africa Twin покоління RD07.

Друга важлива новинка Хонда — NX500 як вхідний квиток до адвенчер-туризму. Абревіатура NX в назві — це відсилка до моделі NX650 Dominator, яка випускалася в 1980-1990-х. То був хардовий дуал-спорт мотоцикл з 1-циліндровим мотором і довгими підвісками. Сучасний NX500 — це типовий паркетник: колеса формату 19”/17”, паралельний твін рідинного охолодження, приборка від нового Трансальпа і багато корисної електроніки.
Також Хонда продемонструвала нову технологію електронного зчеплення E-Clutch. Поки що вона буде використовуватися на 4-циліндрових моторах компанії.
Yamaha

Ямаха продовжує йти протоптаною доріжкою та розвиває лінійку свого супер-популярного тур-ендуро Tenere 700. На виставці японці показали версію Explore із заниженою висотою по сідлу в 860 мм — на 15 мм менше, ніж у базової Тенери. Також у мотоцикла коротші хода підвіски (190/180 мм), встановлений більший вітровик і рамки під бічні кофри.

Якщо вам мало офроудних можливостей базової Тенери — тепер є нова версія Extreme. У неї високе крило, довші підвіски від версії World Raid, сидіння Rally, широкі і легкі титанові підніжки.

Модифікацію World Raid також прокачали. На 2024 рік доступно три заводських кіт-набори GYTR: Performance, Handling і Rally. Performance-кіт — це новий повітряний фільтр, перепрошитий ECU, вихлоп Akrapovic, що в комплексі дає +9 к.с. потужності двигуна. Handling-кіт — це прокачані підвіски з довжелезними ходами (270 мм вилки), рульовий демпфер Scott, полегшені і підсилені колісні диски, високе крило. Rally-кіт перетворює World Raid на мотоцикл для ралі-рейдів: 37-літровий бак, підготовка до встановлення роудбука.
Suzuki

Стенд цього японського мотогіганта був досить великим і збирав натовпи людей усі дні мотовиставки. Головним шоу-стопером тут був новий GSX-S1000GX — Джиксер в туристичному обвісі. Це прямий конкурент Yamaha Tracer 9 і BMW XR-серії, “спортивний кросовер”, як його називає виробник. Тут потужний 150-сильний мотор, пряма зручна посадка, подовжені ходи електронних підвісок і купа корисної електроніки. Приємно спостерігати, як клас спортивно-туристичних мотоциклів переживає відродження.

Звісно ж, на стенді Сузукі було багато представників лінійки V-Strom, яка сильно оновилася останнім часом. Найсвіжіше її поповнення — адвенчер-турист V-Strom 800 RE з литими дисками і переднім 19-м колесом, заточений більше на асфальт, ніж на бездоріжжя.
Triumph

На стенді цього виробника також було людно, особливо в туристичній зоні. Британці оновили свою лінійку 900-кубових адвенчер-туристів Tiger. Двигуни стали потужніші (тепер 106 “коней” проти 94 у попередніх версій), трохи додали крутного моменту. Виробник заявляє, що при цьому витрати пального знизились на 9%. Також трохи змінився дизайн, додалося більше електронних помічників.

В Україні, до вашого відома, є офіційний представник цієї британської марки. Сподіваюся, популярність цих класних туристичних мотоциклів буде зростати.
Ducati

Дукаті додали на наступний модельний рік нову модифікацію популярного в Європі адвенчер-туриста Desert Х. Версія Rally має довші підвіски, високе крило, посилені колісні диски Excel, рульовий демпфер Ohlins та інші дрібниці, корисні на офроуді. Вражає висота по сідлу: цілих 910 мм!

Модифікація Desert Х Rally дуже цікава в розрізі офроуд-туризму, але скоріше за все в Україні амплуа бренду будуть і надалі підтримувати люксові дорожньо-туристичні спортбайки на високих підсвіках. Я маю наувазі лінійку Multistrada. Тут теж є оновлення, але не такі помітні, як з моделлю Desert Х.
Moto Guzzi

Moto Guzzi — можна сказати, домашній мотовиробник для Мілану: їхній завод розташований в 60 км від центру міста. Не дивно, що новий адвенчер-турист Stelvio був чи не головним шоу-стопером виставки. Ця модель випускалася в 2008-2016 роках, на 2024 модельний рік її повністю оновили. Двигун об’ємом 1042сс тепер має рідинне охолодження та видає 113 к.с. (проти 105 у попередньої версії). Вперше в лінійці Стельвіо мотоцикл отримав передній і задній радари, електрорегулювання вітровика та купу інших речей, корисних в туризмі. Дизайн туриста також став значно свіжішим.

Попри всі зміни, Стельвіо — все той же класичний адвенчер-турист з фірмовою вешкою, встановленою поперечно, та карданним приводом. Середній вік власників цього бренду в Європі — близько 45 років. В Україні, на жаль, Guzzi не дуже поширені.
Royal Enfield

Індійці спричинили в Мілані справжній фурор! З 2024 року Royal Enfield Himalayan, який ми використовуємо в нашому мототурі “Гімалаї”, має 452-кубовий двигун рідинного охолодження. Вдумайтесь в цифри: старий повітряний мотор видавав 24 “конячки”, новий — майже 40. Не мотоцикл, а ракета! Окрім двигуна, Himalayan отримав нову підвіску та кольорову приборку. В усьому іншому — це той самий індійський ретро-байк, і близько не порівняний з конкурентами в питанні якості збірки, комфорту та технологічності. Мати такий мотоцикл в гаражі — абсурд, але катати на такому в Індії — цікавий досвід.

Окрім нового серійного Himalayan, Royal Enfield потужно представили концепт електричного Гімалаяна. Побачимо, як будуть йти у них справи. Ми тільки “за”, головне щоб на ньому можна було без проблем подолати 200-250 км на одній зарядці.
Comments