Марс Краснящих, як колишній власник Suzuki V-Strom 1000, оцінює еволюцію моделі — від концепції Sport Adventure Tourer до Dual Explorer.
Я був власником першого покоління Suzuki V-Strom DL1000, на якому проїхав більше 20 тис. км дорогами Нової Зеландії. Цього року багато тестував сучасні V-Strom-и, літрову і 650-кубову версії. Ділюся своїми враженнями, як трансформувалося цільове призначення моделі — від Sport Adventure Tourer до Dual Explorer.
Частина 1: кросовер
Тоді кросовери лише стверджувалися як клас. Ducati Multistrada був гарним варіантом, але вибір між “італійцем” та “японцем” визначився на користь останнього за дизайн та надійність. Залишилась дилема: яку версію обрати — 650 см3 або повноцінний “літр”? Досвічені райдери радили брати 650-ку через меншу вагу та нижчі витрати пального. Та якої там! Я наводив собі аргументи, що подорожуватиму з пасажиркою і багажем. До того ж, потужність — це пасивна безпека. Та і просто “літр” — більше емоцій від керування мотоциклом!
Отже, ж я придбав Suzuki V-Strom DL1000 2008 року, з кофрами і дугами. Це була перша генерація моделі з повним пакетом доопрацювань. Мені імпонує японський dao-шлях розвитку: еволюція вдалих рішень, додавання нових можливостей та прибирання “косяків”. За перші шість років випуску DL1000 японці покращували мотоцикл з усіх боків: вилку, сидіння, зчеплення, генератор, дзеркала, приборку, вітрозахист, ергономіку та електроніку управління двигуном. Suzuki створили майже досконалий спорт-турист з рівною посадкою, гарною аеродинамікою та можливістю в балансі проїхати стоячи на підніжках грунтовою чи гравійною дорогами.
Клімат південного острова Нової Зеландії дозволяє кататися весь рік, обираючи між поїздками в гори зі сноубордом чи на узбережжя океану за кайтсерфінгом. Окрім утилітарної транспортної функції, V-Strom дозволяв драйвово катнути серпантинами в околицях міста, торкаючись підніжками в поворотах.
На гірських серпантинах на DL1000 можна було їхати по-спортивному агресивно. Підвіски дозволяли швидкі перекладки, колеса формату 19’’/17’’ — компромісне та ефективне рішення між крутими серпантинами і неідеальним асфальтом / грунтовками. Довга колісна база — це курсова стійкість на великій швидкості. В затичних маневрах виручав хороший виворіт керма.
Рідний вітрозахист я покращив більшим склом і додатковим дефлектором. Гальма на DL1000 бажають кращого для агресивної їзди, однак цілком прогнозовані та лінійні для гальмування при повному завантаженні.
Двигун DL1000 пройшов шлях еволюції зі спорту в туринг. Японці взяли двигун від спортбайка кінця 1990-х TL1000, додали інжектор та подвійний дросель SDTV від GSX-R. Результат — азартний характер та вибагливість в роботі ручкою газу / коробкою передач. На холостих обертах мотор нервово сіпається та навіть може раптово заглохнути, якщо помилитися з вибором передачі, тому треба навчитися тримати крутний момент напоготові. В середній зоні обертів крутний момент доповнюється емоційним зростанням потужності у верхньому діапазоні тахометра. А звук! Це саме той випадок, коли приємно чути характерний металевий рев мотору, а не лише вихлопну систему.
Озираючись назад, я хотів би мати на DL1000 пару електронних помічників, які на той час були фактично відсутні на ринку. З сучасним трекшн-контролем я міг уникнути падіння в дощову погоду на виході з повороту. Тоді я припустився помилки, і потужний крутний момент мотоцикла прокрутив колесо на мокрій бітумній ділянці.
Частина 2: універсал з ширшими можливостями
Цього року я протестував актуальний Suzuki V-Strom 650 XT, з 650-кубовим мотором і класичним для цієї моделі форматом коліс 19’’/17’’. Мотоцикл сподобався комфортом та універсальністю — ідеальний для приміського життя та пересування насиченим трафіком! Також він добре підходить для подорожей регіональними дорогами з аби-яким покриттям.
За сучасними стандартами безпеки, V-Strom 650 XT має ABS і трекшн-контроль. Це додає впевненості в керуванні та фокусує увагу райдера на враженнях від поїздки. Сподобався двигун — породистий, з акцентом на хороший крутний момент на низьких та середніх обертах.
Ергономіка мотоцикла специфічна: мотоцикл орієнтований на райдерів не вище середнього зросту. З моїми 182 см, трикутник “кермо - сидіння - підніжки” не оптимальний та потребує доопрацювання.
Частина 3: Dual Explorer, який розширює можливості райдера
І от, нарешті, я тестую флагмана лінійки V-Strom — модель 1050 DE, яка в 2023 році замінила модель 1050 XT. Так, це великий мотоцикл, яким і має бути техніка для великих подорожей! Тепер тут є все, що потрібно, а саме:
багато простору для райдера і пасажира;
зручна стійка на підніжках та широке кермо;
ефективний вітрозахист тіла і рук з регульованим вітровиком;
економний мотор з “м’ясистими” низами крутного моменту і потужною серединою;
сучасний РК-дисплей;
повний пакет електронних помічників: ABS, трекшн-контроль, режими роботи двигуна, помічник старту під гору, квікшифтер, круїз-контроль;
зібрана підвіска з ходами 170 мм та усіма налаштуваннями;
спицьовані колеса 21”/17”;
ефективні радіальні супорти спереду та прогнозовані задні гальма;
яскравий впізнаваний дизайн та світлодіодна фара в стилі Suzuki Katana;
продумана комплектація: дуги, захист двигуна, підігрів рук.
V-Strom 1050 DE — це продуманий сучасний кросовер. Він зберіг керованість в швидкісних поворотах та азартну потужність двигуна на автобанах. Комфортна швидкість — близько 140 км/год, чого цілком достатньо для подорожей. Зручна вертикальна посадка дає максимальну оглядовість в міському трафіку і в подорожах цікавими маршрутами.
А от маршрути тепер геть нові. Окрім регіональних та грунтових доріг, стали доступними лісові стежки, пісочні колії, замулені калюжі, річкові броди, швидкісні гравійні дороги та кам'янисті підйоми. Мотоцикл везе всюди, куди я хочу! Єдині умови — це вибір гуми та адекватний баланс швидкості. Все ж, V-Strom 1050 DE — не снаряд для ралі-рейдів, а універсальний турист.
Підсумки
За 12 років після мого першого знайомства з V-Strom, я змінив декілька класів мотоциклів: спортбайк, спорт-турист, ендуро. Всі вони дали мені нові навички, а також розуміння межі здорового глузду мотоцикліста, який не прагне здобуття кубків у спорті.
V-Strom 1050 DE — справді універсальний мотоцикл, в якому можна використати навички їзди і на спортбайку, і на ендуро. Через багато років віддалення від кросоверів, я знову хочу бачити V-Strom в своєму гаражі. Але мій інтерес тепер розігрітий середньокубатурним Suzuki V-Strom 800 DE.
Comentários