top of page
  • Фото автораАндрій Титаренко

Як їздити в групі

Наші поради з безпечної їзди групою — асфальтом та бездоріжжям.

KTM 990 Adventure R

Мотоциклісти люблять їздити в компанії, особливо якщо йдеться про далекі подорожі. Навіть два райдери — це вже група, яка поводиться на дорозі зовсім не так, як мотоцикліст-одинак. Ми як ніхто розуміємося на їзді групою, а тому сміливо ділимося нашими знаннями.


Найголовніше: в цій статті ми пишемо про їзду групою, не колоною. Забудьте про колону. Їзда колоною передбачає наявність визначеного ведучого колони, замикаючого, чіткий порядок слідування в ній, виділену смугу руху для колони, нерідко — наявність авто з проблисковими маячками. Їзда колоною можлива хіба під час мотофестивалів, все решта — це їзда в групі. Про неї і поговоримо.


Асфальт

На дорогах загального користування значно більше ризиків і обмежень в груповій їзді. Тут є інші учасники дорожнього руху, є дорожні знаки і правила, яких треба дотримуватися кожному учаснику групи. Відповідно, і порад від нас тут буде більше.


1. Самостійно приймайте рішення

Це — найголовніше правило їзди в групі. Так, ви їдете разом, і той, хто їде першим — краще знає маршрут, або просто є найбільш досвідченим серед вас. Але в кожній ситуації — обгін, проїзд перехрестя, інші маневри — кожен учасник групи має приймати самостійні рішення. Найпоширеніша помилка, яка часто призводить до аварійних ситуацій, — вчепитися за тим, хто їде попереду, і робити так, як він.


2. Дотримуйтесь дистанції

Дистанція між мотоциклами в групі різниться в залежності від того, їдете ви в місті, на регіональній трасі чи швидкісному автобані. Ви повинні тримати в полі зору мотоцикл перед собою та після себе, і в той же час мати достатній запас відстані для екстреного гальмування.


3. Не їдьте надто близько до відбійника чи розділової смуги

Вважається, що в групі начебто треба їхати “шахматкою” — в два ряди і з запасом дистанції через одного. Цього правила однозначно слід дотримуватися в місті, де треба їхати компактно, щоб не розгубити групу в трафіку. Відстань перед наступним мотоциклом справді може бути замалою для екстреного гальмування, тому варто ділитися на два ряди.


За межами міст слід їхати просто одне за одним, з мінімальним зміщенням траєкторії. Ви маєте завжди залишати собі місце для маневру у випадку екстреної ситуації, тому не повинні притискатися до відбійника чи їхати близько до розділової смуги. В разі аварії відбійник для мотоцикліста — це майже завжди смерть або важкі травми. Суцільна лінія також не означає, що ви в безпеці. Будь-який водій в будь-який момент може зробити обгін через суцільну або розворот через подвійну осьову.


4. Майте маршрут в телефоні або наступну точку зупинки

В кожній групі є лідер, який краще знає маршрут. Може так статися, що через дорожні обставини група розділиться, лідер чи кілька мотоциклів разом з ним вирвуться вперед. Це не має бути проблемою. Кожному учаснику групи слід мати маршрут подорожі або як мінімум наступну точку зупинки.


5. Користуйтесь переговорними пристроями

В наших турах ми намагаємось користуватися переговорками, але це часто є проблематичним через несумісність різних виробників. В групі друзів все простіше: ви можете разом купити пристрої Cardo чи Sena і бути на постійному зв’язку. Це сильно спрощує потенційно проблемні моменти в груповій їзді на кшталт “не туди повернув”, “робити обгін чи не робити” і т.д.


Якщо з переговорками не складається — домовтесь про певну азбуку рухів лівою рукою чи блимання поворотниками / стопами. Вона може покрити всю необхідну базову інформацію: “пригальмуй”, “все в порядку”, “треба на заправку” і т.д.


Бездоріжжя

KTM 990 Adventure R

За межами асфальту все простіше: тут немає інших учасників дорожнього руху, немає світлофорів і дорожніх знаків. Ризики аварій значно менші, але падати можна часто і багато — це ж офроуд! Тому тут найбільшу небезпеку несуть ваші товариші по групі.


1. Дотримуйтесь дистанції

Це головне правило в груповій їзді бездоріжжям. Найпоширеніша аварія тут — райдер, який їхав попереду, втратив керування і впав, райдер, який їхав за ним, не встиг відгальмуватися (бо ж офроуд!) і наїхав на мотоцикл або райдера. Дистанція на бездоріжжі має бути достатньою, щоб встигнути екстрено загальмувати.


2. Майте визначеного замикаючого

Ця людина навіть важливіша, ніж лідер групи, який знає маршрут. На бездоріжжі частими є легкі аварійні ситуації типу “приклав мотоцикл”, “застряг в багнюці”, “пробив колесо”, через які деяким учасникам групи може знадобитися допомога. Замикаючий має “збирати” усіх райдерів і повідомляти про затримку лідера групи.


3. Правильно пересувайтесь польовими дорогами

Сухі польові дороги — чи не найважче випробування для їзди групою. А саме, пил, який піднімає перший мотоцикл, за ним другий і так далі. Останній в групі їде в суцільній пиловій хмарі. Щоб цього не було, дотримуйтесь таких правил:

  • тримайте більшу дистанцію, ніж на гравійних чи інших дорогах

  • їдьте повільніше, ніж ви би їхали самостійно. Пил від коліс все одно здійматиметься і буде ускладнювати видимість райдеру, який слідує за вами. Впіймати колію чи вскочити в яму в такій ситуації дуже просто.

  • практикуйте їзду парами, якщо ширина дороги дозволяє: їдьте паралельно одне з одним, зі зміщенням в корпус-півтора мотоцикла. І будьте готові екстрено гальмувати чи маневрувати: вас може кинути в бік вашого сусіда по смузі, або він втрапить в колію і зміститься у ваш бік.


4. Будьте готовими до будь-чого

На асфальті ви очікуєте, що перед вами буде дорога, розмітка, інші автомобілі і мотоцикли, іноді пішоходи. Все. За межами асфальту у вашу групу може різко вклинитися щось ну геть неочікуване. Наприклад, виїхати з поля комбайн, перебігти дорогу стадо диких кабанів, впасти від вітру дерево і т.д. Дотримуйтесь дистанції, будьте готові різко загальмувати чи зманеврувати, тримайте в полі зору сусіда по групі, щоб швидко прийти йому на допомогу — і все буде гаразд.

159 переглядів
bottom of page