Крутий тюнинг-проект від майстерні “Кій Техно Мото” — київського дилера KTM і Husqvarna в Україні.
KTM 990 Adventure R вважається одним з кращих тур-ендуро, коли-небудь випущених мотопромом. В 2002 році Фабріціо Меоні вигравав на ньому ралі “Дакар”, 950/990 Adventure має величезну армію прихильників по всьому світу та незліченну кількість тюнингу. На його базі можна зібрати хоч ракету! Що і зробили в майстерні київського дилера KTM і Husqvarna.
В грудні 2022 року клієнт сервісу KTM / Husqvarna Антон Копєйкін привіз в майстерню 990 Adventure R ‘2010. В гарному стані, з пробігом 45 000 км, без будь-якого тюнингу. Робота над проектом тривала 2,5 місяці та обійшлася загалом в орієнтовно $10-12 тис (без урахування вартості донора). Розповідаємо, що саме було зроблено.
Підготовча робота
Завданням №1 було велике ТО двигуна: заміна усіх ущільнювачів, сальників, прокладок. Механіки майже повністю розібрали мотоцикл, точково підфарбували раму. Повністю перефарбовали маятник, підніжки, елементи башти, курки, захист керма, бак, крило.
Обвіс і світло
Замість рідної “морди” на 990 Adventure R поставили ралійну башту Aurora. В неї інтегрована навігаційна система Carpe Iter з винесеними bluetooth-кнопками керування. Головне світло і протитуманки — від Baja Design, з окремим пультом керування. Всі лампи замінені на LED. Коли збирали мотоцикл, оновили всі болти зовнішнього кріплення на нержавіючі.
Система охолодження
Тут робота також почалася з невеликого ремонту: було відреставровано радіатор (вирівняли всі соти і пофарбували), потім встановлено додатковий вентилятор і датчик охолодження, який вмикається раніше. Поставили збільшену помпу охолодження Tsunami Racing, силіконові патрубки системи охолодження Samco sport.
Впускна і випускна системи
Замість рідного паперового фільтра мотоцикл отримав ейрбокс Triple Clamp з поролоновим фільтром. Нова вихлопна система — це титановий прямоток Remus 2-в-1 з модифікованим та відполірованим колектором.
Підвіска і колеса
Рідна вилка WP отримала підсилені пружини і картриджі Andreani. Хід передньої підвіски трохи виріс, тому довелося виготовити проставки кріплення крила. Амортизатор був в нормі, то ж йому просто провели ТО.
Оскільки власник 990 Adventure R планував використовувати його на хард-офроуді, оновили колеса: поставили комплект VMX Racing із завуженими ободами Excel.
Органи керування
Рідне гідравлічне зчеплення мотоцикла уже вичерпало свій ресурс. Замість нього поставили верхній і нижній циліндри від KTM 1290 Adventure. Кермо отримало вищі проставки, додався фірмовий КТМ-івський підігрів рукояток керма та алюмінієвий захист. Для кращого контролю мотоцикла поміняли підніжки на KTM Rally.
Все інше
990 Adventure R отримав ще купу точкового тюнингу: фрезерована кришка зчеплення 4K, полегшений літієвий акумулятор BS, пелюсткові передні гальмівні диски і задній диск від KTM 950 Adventure, слайдер і захист ланцюга. Також встановлено потужний алюмінієвий захист двигуна 4K та поклеєно кастомний комплект захисних наклейок від AB Graphic.
Антон Копєйкін
Власник мотоцикла
Моїм попереднім мотоциклом був BMW R1200GS з підвіскою Ölins. Я тренувався у Олександра Булуя, швидко зростав в навичках їзди, тому мотоцикл уже не витримував навантажень. Хотілося їхати швидше і довше. В цьому плані KTM 990 Adventure R має багато переваг: менша вага, інша конструкція, найдовші в класі ходи підвіски. Не будемо також забувати, що мотоцикл майже в стоковому стані перемагав в ралі “Дакар”.
Я купив 990 Adventure R в Німеччині. Шукав повністю заводську комплектацію. Коли привіз його в Україну, механіки підтвердили: стан дуже хороший, всі деталі оригінальні, двигун — в ідеалі. Щодо вибору тюнингу, проблем не виникало. 990 Adventure R — без перебільшення, легендарна модель з великою фан-базою. На неї існує дуже багато тюнингу, є численні FB-групи, де обговорюються різні доопрацювання під різні задачі.
Я тюнингував 990 Adventure R як багатоцільовий мотоцикл, щоб їздити на ньому на роботу, тренуватися з друзями на бездоріжжі, трохи подорожувати. Також хочу продовжити брати участь в змаганнях Baja Ukraine. Це складна офроудна гонка, в якій беруть участь багі, квадроцикли і мотоцикли: 2 дні, близько 500 км, пісок та хардове бездоріжжя.
Глобальних доопрацювань 990 Adventure R робити не планую. Хіба що хочу встановити нову траверсу з рульовим демпфером. На даний момент мені потрібно протестувати навігацію і, звісно ж, прокачувати навички керування мотоциклом!
Comments