Перша, літня частина тесту: перевіряємо, наскільки костюм зручний, як переносить спеку до +39 °С та як довго тримає в дощ без підкладки-дощовика.
За три місяці я наїздив в OJ Desert Next близько 5000 км: кілька турів, асфальтових та помірно-офроудних, одна розвідка на Черкащину. Літо цього року видалося жарким і сухим, тому ця частина тесту вийшла типово літня, без необхідності одягати підкладку чи навіть дощовик. Розповідаю про все докладніше.
Зручність
Зручність – це перша і найважливіша оцінка костюма для подорожей, бо в ньому часом доводиться жити тижнями, а то й місяцями. OJ Desert Next дуже зручний! Зауваження є хіба до відсутності м’якої нашивки на внутрішньому боці коміра. В усьому іншому — добре сидить, підганяється по фігурі ременями з липучками, має купу кишень. Як на мене, кишень навіть забагато: я так і не вигадав, як використовувати прозору накладну кишеню на рукаві.
Світло-сірий колір костюма — безумовна перевага для їзди в спеку. Навіть не уявляю, як би я почувався влітку в чорному костюмі в пекучих полях Черкащини, коли температура вдень не опускалася нижче +35 °С.
Так, костюм швидко брудниться і вимагає догляду. Після кожного туру я протираю його вспіненою губкою з милом та вологою ганчіркою. Один раз, після особливо брудного виїзду, поправ його в пральній машинці зі звичайним пральним порошком. Це дозволяється: верх костюма не має мембрани, треба просто повитягати протектори.
Їзда в дощ
OJ Desert Next заявлений як water repellent: його верхній шар водостійкий, але не водонепроникний (для цього є спеціальна мембранна підкладка). Я перевірив костюм їздою в середній дощ протягом приблизно 30 хвилин, під час мототуру “Бакота”. Чому не дістав дощову підкладку? Тому що ніхто з нас не вдягає дощовик одразу, щойно почало накрапати, давайте це визнаємо. Тому стійкий до намокання верх екіпіровки — величезний плюс.
Після пів години легкого дощу костюм намок, але не повністю. Чомусь більше промокли рукави, майже не намокли плечі і штани. Я був у літній термобілизні, залишився сухим (за винятком рукавів) і не замерз. Висновок: якщо заїхати в Desert Next у невелику хмару, хвилин на 15 — можна не зупинятися і рухатися далі. Якщо небо затягло надовго — слід одягати дощову внутрішню водонепроникну підкладку.
Їзда в спеку
До тих самих спекотних вихідних на початку серпня, коли температура побила всі рекорди, я обмежувався вентиляцією Desert Next. А вентиляція тут максимально розлога: є вентканали на плечах, на рукавах, на грудях (по дві блискавки справа і зліва), на спині, 4 вентканали на штанах. Фішка OJ: два величезних вентклапани на грудях, які фіксуються на кнопках. З ними туристична всесезонна куртка перетворюється на літню сітчасту. Блискавки всіх вентканалів можна розстібати однією рукою.
До +33-34 °С вентиляція працює відмінно. Якщо їхати в суто асфальтному режимі, на швидкості 100-130 км/год, вентиляція буде обдувати вас і за більш спекотної погоди. Але не на бездоріжжі, коли швидкість падає до 30-40 км/год, а в затичних місцях — до нуля. Саме це було зі мною в ADVENTURE-турі “Буцький каньйон”, який ми проводили 5-6 серпня, за рекордної температури +39 °С.
Що робити в такій ситуації? Наша порада: використовувати екіпіровку в ендуро-форматі. Що саме треба зробити:
- вдома витягти з куртки протектори, вдягнути літню термобілизну, зверху — м’яку черепаху з D3O-захистом. Зі штанами можна не заморочуватися;
- покласти в задню кишеню куртки крос-ендуро джерсі;
- поки їдете асфальтом — вдягати куртку поверх черепахи. В разі падіння на асфальті, вас врятують вставки з кордури. На швидкості 100+ км/год куртка з повністю відкритою вентиляцією працюватиме практично за будь-якої спеки;
- коли з’їжджаєте на офроуд і швидкість падає — треба зняти куртку, заховати її під павук і одягнути поверх черепахи джерсі. Це максимально вентильована екіпіровка, яка існує в природі;
- по поверненню на асфальт одягнути куртку, джерсі заховати в кишеню.
Що далі?
Ми не закриваємо сезон, отже, попереду у OJ Desert Next осінні дощі, прохолодні ранки та їзда з усіма підкладками. А після перемоги — високогірні перевали Італії і Франції, спекотні соляні озера Центральної Туреччини і різкі перепади температури в горах на Балканах.
Костюм надано для тесту мотосалоном "Suzuki на Подолі"
Comments