top of page
Фото автораВалерій Кришень

10 найцікавіших туристичних мотоциклів EICMA-2024

Виставка EICMA — це щось неймовірне! Величезні стенди з новими мотоциклами, купа мотоекіпірування, натовпи людей — тут запросто можна загубитися! 

Aprilia Tuareg 660 Rally 2025

Особливістю EICMA-2024 була низка нових мотоциклів з напівавтоматичними КПП. Це якраз той момент, коли можна заявити: “А я ж казав!” В турах чи на наших інтенсивах з мототуризму я часто повторюю, що рано чи пізно всі туристи будуть оснащені автоматичними коробками. Так от, цього року одразу три великих мотобренди — КТМ, Yamaha і BMW — запустили в серійне виробництво мотоцикли з напівавтоматичними КПП. Розповідаємо про 10 найцікавіших мотоновинок виставки.


Honda XL750 Transalp

Трансальп 2025 модельного року отримав оновлену “морду” і головне світло: LED-фари за формою тепер схожі на оптику Africa Twin. З’явилась нова 5-дюймова приборка, більш читабельна, змінилися пульти, справа і зліва. Блок кнопок зліва, той що з джойстиком, досить зручний, хоча може бути замалий для натискання в рукавичках. На жаль, так і не з’явився круїз-контроль, хоча це нескладно зробити, оскільки газ Трансальпа — електронний.


Дещо оновилися налаштування вилки і амортизатора. Як і раніше, регулювань підвіски не передбачено, є тільки попередній піджим амортизатора.


Honda NT1100

NT1100 — лідер продажів в Європі в туристичному класі. Тому не дивно, що японці не роблять тут революційних змін, лише еволюційні. На 2025 рік NT1100 отримав збільшені бічні кофри, в які тепер поміщається шолом-інтеграл. З’явилася версія мотоцикла з електронними підвісками Showa EERA — такими ж, як у Africa Twin Adventure Sports.


Трохи змінилися налаштування двигуна і коробки DCT. Покращилася аеродинаміка і вітрозахист, висоту вітровика можна тепер регулювати однією рукою, спеціальним важелем зліва. Якщо коротко, NT1100 став ще кращим. Якщо вам не вистачало аргументів у виборі мотоцикла для шосейного туризму — тепер маєте над чим подумати.


Yamaha Tenere 700

Yamaha додала мотоциклу те, чого йому бракувало на фоні конкурентів: електроніку. А також виправила деякі моменти, на які скаржилися райдери. Отже, тепер у Тенери електронний газ, карти вприску, трекшн-контроль. Трекшн і ABS можна відключити кнопкою зліва на приборці — нарешті! У попередньої версії Тенери ця кнопка чомусь вмикала ABS, а не навпаки.


У мотоцикла змінилося головне світло, передня підвіска стала повністю регульована. Підніжки стали ширшими, як на версії World Raid. 16-літровий бак трохи посунули вперед, а також додали йому нормальну заливну пробку, відкидну, а не з’ємну. 


З 2025 року Тенера матиме нову приборку, більшу і трохи ширшу. До її функціоналу додалася turn-by-turn навігація. Дуже важлива ергономічна зміна: Ямаха перенесла керування меню на ліву рукоятку керма. Тепер замість незручного коліщатка справа тут джойстик з кнопками — мені сподобався!


Версія Tenere Rally оновилася аналогічним чином. Мотоцикл має довші підвіски, високе крило, інші підніжки та крутий блакитний колір.


Yamaha Tracer 9 GT / GT+

Найбільш технологічний шосейний турист, який я бачив на EICMA. Тепер у Трейсера ще більше крутої електроніки, ніж було раніше! По-перше, матричні LED-фари, які значно покращують освітлення дороги в нахилі та не засліплюють зустрічний потік. Такого в мотопромі ще не було! По-друге, напівавтоматична трансмісія Y-AMT. По-третє, нова 7-дюймова приладова панель з вбудованою навігацією від Garmin.


У Трейсера є адаптивний круїз-контроль, активні підвіски KYB, датчики сліпих зон, електропривід регулювання вітровика, безключовий доступ. Навіть ланцюг з DLC-покриттям, яке полегшує його обслуговування. Якщо ви шукаєте двоколісний хай-тек — Yamaha дісталася тут максимальних висот.


Suzuki DR-Z4S

Дуал-спорт легенда повертається! Карбюраторний DR-Z400 випускається з 2000 року і донедавна досі продавався на деяких ринках. Однозначно, це один з кращих мотоциклів тих часів в своєму класі, який часто використовується для ендуро-туризму.


Оновлений DR-Z400 тепер називається DR-Z4S, він оснащується інжектором та відповідає Євро-5. Двигун — все то й же перевірений 398-кубовий одноциліндровий мотор. У мотоцикла електронний газ, є різні режими трекшн-контроля, карти вприску, ABS (відключається на обох колесах). Підвіски — довжелезні і повністю регульовані, від KYB. Бак невеликий, лише 8,7 л.


Впевнений, що цей мотоцикл має велике майбутнє. DR-Z400 показав себе як надійний та практичний двоколісний, легкий, в міру потужний, з величезною кількістю тюнингу. З DR-Z4S буде та сама історія.


KTM 1390 Super Adventure S Evo

Це здавалося неймовірним, але KTM також розробили власну напівавтоматичну трансмісію! І стверджують, що вона чудово працює на бездоріжжі. Нову коробку AMT з 2025 модельного року ставлять, зокрема, на флагманський адвенчер-турист 1390 Super Adventure S Evo.


Як і у всієї топової лінійки мотоциклів KTM, у мотоцикла оновлений 1350-кубовий двигун, який тепер видає 170 к.с. Нова фара схожа на “морду” богомола. В ній захований радар адаптивного круїз-контроля. Вітровик також змінився.


Нова приборка — це величезний 8-дюймовий планшет з можливістю онлайн і офлайн навігації без залучення смартфону. 1390 Super Adventure максимально напакований електронікою, з напівактивними підвісками WP включно, тому для приборки вистачить роботи.


KTM 390 Adventure

Це повністю новий мотоцикл, а не еволюція 390 Adventure. Залишився тільки 1-циліндровий двигун, все інше нове: нові рама і підрамник, шпицьовані колеса 21”/18”, інші підвіски, високе крило. Не знаю, як він буде їхати, але виглядає мотоцикл дуже круто. Особливо висока ралійна морда з вертикальними фарами! 


Електроніка тут також на рівні, не гіршому ніж у попереднього 390-го: трекшн-контроль, ABS, круїз-контроль. Дуже круто, як для адвенчер-туриста такого класу. Гадаю, цей КТМ стане бестселером.


BMW R1300GS Adventure

Новий GS Adventure, якого всі дуже чекали і чекають в Україні. Головна фішка мотоцикла — напівавтоматична коробка Automated Shift Assistant. Я особисто знаю в Україні кількох людей, які не захотіли переходити з 1250-го Гуся на 1300-й, бо чекають коробку-автомат. Технологічно коробка тут така ж, як у Yamaha і KTM: передачі переключає спеціальний механізм, а не райдер. Це не Dual Clutch як у Хонди, але відчуття від їзди загалом аналогічні: їдеш на автоматі, про лівий важіль і ліву педаль можна забути.


Відмінність GS Adventure від звичайного — це, як завжди, довший хід підвіски, більша висота по сідлу, бак на 30 л. Бак великий і широкий, відчуття за кермом такі, що справді сидиш на Адвенчері. Тут дива не сталося, на відміну від 1300-го Гуся, Адвенчер відчувається як великий туристичний мотоцикл.


BMW F450GS

Це концепт, а не серійний мотоцикл. Але дуже цікавий! І виглядає він загалом готовим до серійного виробництва. Це повністю нова модель з новим мотором, паралельним 450-кубовим твіном на 48 “сил”. TFT-приборка — від старших Гусів, та і загалом дизайн максимально наслідує 1300-у лінійку BMW. 


Мотоцикл має безкамерні шпицьовані колеса формату 19”/17”, пласке ралійне сидіння, невеликий вітровик. Вага F450GS — 175 кг.


Aprilia Tuareg 660 Rally

Спеціальна версія Rally, присвячена перемозі Aprilia на гонці Africa Eco Race. Багато райдерів небезпідставно вважають Tuareg найкращим в середньокубатурному адвенчер-класі — легкий, з класними підвісками, всією необхідною електронікою. Версія Rally — ще крутіша.


Тут встановлені вужчі колісні диски під камерні шини, титановий глушник SC Project, високе переднє крило, на 20 мм вище сидіння. Кермо також встановлено вище. Підвіски технологічно такі ж, як і на звичайному Туарезі, але переналаштовані на офроуд. Вага мотоцикла — 199 кг, це на 5 кг менше, ніж у звичайного Туарега.

365 переглядів

Останні пости

Дивитися всі

Comments


bottom of page