top of page
  • Фото автораВалерій Кришень

Всі туристичні новинки виставки EICMA-2023

Давненько ми не були на мотовиставці в Мілані: спочатку ковід, потім війна… На щастя, мотоіндустрія не стоїть на місці та рухається своїм наміченим вектором. Цьогорічна EICMA була величезною за масштабом, але трохи меншою за формою.

KTM 990 Adventure R

Більшість стендів окупували молоді китайські виробники, які нас мало цікавлять. Шкода, але на EICMA-2023 не знайшлося місця кільком потужним брендам на кшталт BMW чи Harley-Davidson. Але і без них було чимало новинок в класі туристичних мотоциклів. Читайте репортаж Валерія Кришня, який щойно повернувся з Мілану.


Honda

У Хонди цього року було чимало новинок. По-перше, Africa Twin CRF1100L Adventure Sports з 19-м переднім колесом та зменшеними ходами підвіски до 210/200 мм. Навіщо? Хонда вважає, що власники Adventure Sports подорожують переважно асфальтом та легкими грунтовками, а в таких умовах абсолютно достатньо 19” переднього колеса. Також виробник трохи перелаштував двигун: крутного моменту стало більше (112 Нм проти 105 Нм в попередній версії), тепер він доступний на нижчих обертах. Нарешті, трохи змінили передній пластик і додали ретро-кольори в стилі Africa Twin покоління RD07.

Друга важлива новинка Хонда — NX500 як вхідний квиток до адвенчер-туризму. Абревіатура NX в назві — це відсилка до моделі NX650 Dominator, яка випускалася в 1980-1990-х. То був хардовий дуал-спорт мотоцикл з 1-циліндровим мотором і довгими підвісками. Сучасний NX500 — це типовий паркетник: колеса формату 19”/17”, паралельний твін рідинного охолодження, приборка від нового Трансальпа і багато корисної електроніки.


Також Хонда продемонструвала нову технологію електронного зчеплення E-Clutch. Поки що вона буде використовуватися на 4-циліндрових моторах компанії.


Yamaha

KTM 990 Adventure R

Ямаха продовжує йти протоптаною доріжкою та розвиває лінійку свого супер-популярного тур-ендуро Tenere 700. На виставці японці показали версію Explore із заниженою висотою по сідлу в 860 мм — на 15 мм менше, ніж у базової Тенери. Також у мотоцикла коротші хода підвіски (190/180 мм), встановлений більший вітровик і рамки під бічні кофри.

Якщо вам мало офроудних можливостей базової Тенери — тепер є нова версія Extreme. У неї високе крило, довші підвіски від версії World Raid, сидіння Rally, широкі і легкі титанові підніжки.

Модифікацію World Raid також прокачали. На 2024 рік доступно три заводських кіт-набори GYTR: Performance, Handling і Rally. Performance-кіт — це новий повітряний фільтр, перепрошитий ECU, вихлоп Akrapovic, що в комплексі дає +9 к.с. потужності двигуна. Handling-кіт — це прокачані підвіски з довжелезними ходами (270 мм вилки), рульовий демпфер Scott, полегшені і підсилені колісні диски, високе крило. Rally-кіт перетворює World Raid на мотоцикл для ралі-рейдів: 37-літровий бак, підготовка до встановлення роудбука.


Suzuki

KTM 990 Adventure R

Стенд цього японського мотогіганта був досить великим і збирав натовпи людей усі дні мотовиставки. Головним шоу-стопером тут був новий GSX-S1000GX — Джиксер в туристичному обвісі. Це прямий конкурент Yamaha Tracer 9 і BMW XR-серії, “спортивний кросовер”, як його називає виробник. Тут потужний 150-сильний мотор, пряма зручна посадка, подовжені ходи електронних підвісок і купа корисної електроніки. Приємно спостерігати, як клас спортивно-туристичних мотоциклів переживає відродження.

Звісно ж, на стенді Сузукі було багато представників лінійки V-Strom, яка сильно оновилася останнім часом. Найсвіжіше її поповнення — адвенчер-турист V-Strom 800 RE з литими дисками і переднім 19-м колесом, заточений більше на асфальт, ніж на бездоріжжя.


Triumph

На стенді цього виробника також було людно, особливо в туристичній зоні. Британці оновили свою лінійку 900-кубових адвенчер-туристів Tiger. Двигуни стали потужніші (тепер 106 “коней” проти 94 у попередніх версій), трохи додали крутного моменту. Виробник заявляє, що при цьому витрати пального знизились на 9%. Також трохи змінився дизайн, додалося більше електронних помічників.

В Україні, до вашого відома, є офіційний представник цієї британської марки. Сподіваюся, популярність цих класних туристичних мотоциклів буде зростати.


Ducati

Дукаті додали на наступний модельний рік нову модифікацію популярного в Європі адвенчер-туриста Desert Х. Версія Rally має довші підвіски, високе крило, посилені колісні диски Excel, рульовий демпфер Ohlins та інші дрібниці, корисні на офроуді. Вражає висота по сідлу: цілих 910 мм!

Модифікація Desert Х Rally дуже цікава в розрізі офроуд-туризму, але скоріше за все в Україні амплуа бренду будуть і надалі підтримувати люксові дорожньо-туристичні спортбайки на високих підсвіках. Я маю наувазі лінійку Multistrada. Тут теж є оновлення, але не такі помітні, як з моделлю Desert Х.


Moto Guzzi

Moto Guzzi — можна сказати, домашній мотовиробник для Мілану: їхній завод розташований в 60 км від центру міста. Не дивно, що новий адвенчер-турист Stelvio був чи не головним шоу-стопером виставки. Ця модель випускалася в 2008-2016 роках, на 2024 модельний рік її повністю оновили. Двигун об’ємом 1042сс тепер має рідинне охолодження та видає 113 к.с. (проти 105 у попередньої версії). Вперше в лінійці Стельвіо мотоцикл отримав передній і задній радари, електрорегулювання вітровика та купу інших речей, корисних в туризмі. Дизайн туриста також став значно свіжішим.

Попри всі зміни, Стельвіо — все той же класичний адвенчер-турист з фірмовою вешкою, встановленою поперечно, та карданним приводом. Середній вік власників цього бренду в Європі — близько 45 років. В Україні, на жаль, Guzzi не дуже поширені.


Royal Enfield

Індійці спричинили в Мілані справжній фурор! З 2024 року Royal Enfield Himalayan, який ми використовуємо в нашому мототурі “Гімалаї”, має 452-кубовий двигун рідинного охолодження. Вдумайтесь в цифри: старий повітряний мотор видавав 24 “конячки”, новий — майже 40. Не мотоцикл, а ракета! Окрім двигуна, Himalayan отримав нову підвіску та кольорову приборку. В усьому іншому — це той самий індійський ретро-байк, і близько не порівняний з конкурентами в питанні якості збірки, комфорту та технологічності. Мати такий мотоцикл в гаражі — абсурд, але катати на такому в Індії — цікавий досвід.

Окрім нового серійного Himalayan, Royal Enfield потужно представили концепт електричного Гімалаяна. Побачимо, як будуть йти у них справи. Ми тільки “за”, головне щоб на ньому можна було без проблем подолати 200-250 км на одній зарядці.




276 переглядів

Останні пости

Дивитися всі

Comments


bottom of page